سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۱۰۷۵
شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان گفت: زکات فطره در 25 پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان جمع آوری می شود.

به گزارش «فکرشهر»، غلامحسین قیطاسخواه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان سخن امام صادق (ع) مبنی بر این که «تمامیت روزه به پر داخت زکات فطره است چنانچه تمامیت نماز به صلوات بر محمد وال محمد است»، افزود: زکات فطره واجبی است که بر عهده شخص بالغ و عاقل و غنی است که فطریه خود و افرادی که نان خور او می باشند را به فقیر ( کسی که از تامین هزینه زندگی سال خود وعیالش عاجز باشد) بپردازد.

وی گفت: مقدار زکات فطره برای هر نفر سه کیلو گندم، جو، برنج یا خرما و امثال اینها یا قیمت آنها است.

غلامحسین قیطاسخواه عنوان نمود: نظر به وجود بیماری منحوس کرونا امکان برگزاری نماز عید سعید فطر مطابق سالهای قبل در یک محل امکان پذیر نمی باشد ، لذا این فریضه معنوی در 18 مسجد مستعد شهر برازجان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می شود. 

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان در ادامه اعلام  کرد: 18 پایگاه ثابت و سیار این نهاد با همکاری مراکز نیکوکاری وظیفه جمع آوری زکات فطره را بر عهده دارند . وی همچنین اشاره داشتند که کارت مجازی با شماره 6037997950023292 و کد دستوری *8877*0771*1# جهت پرداخت زکات فطره مردم عزیز در نظر گرفته شده است . 

قیطاسخواه اضافه کرد: پایگاه های ثابت این نهاد در مساجد از طریق دستگاه پوز سیار و نیز پاکت های مخصوص ، وظیفه جمع آوری زکات فطره را بر عهده دارند که از عموم مردم فهیم و نوعدوست دعوت می کنم جهت پرداخت این واجب الهی به کمیته امداد همکاری و عنایت لازم را داشته باشند تا بتوانیم گره ای از مشکلات این عزیزان را رفع نماییم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر